de "me" dagjes vallen in het water

Tot nu toe heb ik nog maar 2 "me" dagjes gehad. Ik heb over de eerste verteld, over de tweede nog niet. De tweede was niet echt een dag maar meer een avond. Ik had besloten om alleen naar de film te gaan. Had op tv een trailer gezien van een nieuwe film die ik graag wilde zien. Ik at die avond vroeg, nou ja avond, het was nog middag want de film begon al om 18.30. Bij de bioscoop aangekomen zag ik aan de overkant van de weg dat er kermis was. Ik vind een kermis altijd leuk om even overheen te lopen dus ik besloot om na de film, als het niet zou regenen, dat nu ook te doen. Eerst maar eens de film. Ik ga naar binnen en aan de balie zeg ik dat ik een kaartje voor de film wil. De caissière vraagt hoeveel kaartjes. Ik bedacht even in een split second om om me heen te gaan kijken en hardop af te vragen of zij mensen ziet die ik niet zie, maar ik blijf beleefd en zeg dat ik gewoon 1 kaartje wil. Ik mag een stoel aanwijzen. Ik kies een stoel alleen, op dat moment heb ik nog geen buren en ik hoop dat ik die ook niet krijg. Ik betaal en neem de roltrap naar boven. Daar koop ik een thee en ik ga verder naar boven richting de zaal. Voordat ik daar naar binnen ga wil ik nog even naar de wc. Tja....probleem. Waar laat ik nu mijn thee? Normaal geef ik die aan mijn partner, maar die heb ik vandaag niet. Ik twijfel of ik mijn thee alvast in de zaal neer zet of dat ik het meeneem. Ik kies toch voor het laatste. Niet hygiënisch, maar in de zaal neer zetten en niet weten wat er mee gedaan gaat worden vind ik ook niets. Gelukkig is er plek zat om mijn beker neer te zetten. Ik loop de zaal in en kijk wat rond. Er zitten wat setjes vriendinnen, maar ik zie ook vrouwen alleen zitten. Het is een "typische vrouwenfilm". Ik ben dus niet de enige die alleen is. Waarom vroeg de cassière dan hoeveel kaartjes ik wilde terwijl ik toch echt maar in mijn uppie voor haar balie stond. Er stond echt niemand om mij heen of achter mij. Maar goed. Ik nestel me lekker in de stoel en ik geniet van de film. Na afloop is het buiten nog droog en ik ga de kermis over. Alle tijd om de mensen eens goed te observeren, niet afgeleid door een gesprek met partner o.i.d. Na een tijdje hou ik het voor gezien, Ik krijg het wat fris en besluit nog om via een omweg naar de parkeergarage te gaan. Op de terugweg besef ik me dat ik weer genoten heb van het alleen zijn. Dat ik weer alles bewuster mee maak. En ik weet op dat moment zeker dat er nog veel "me" dagjes gaan volgen.
Op dit moment weet ik wel beter. De "me" dagjes die ik had ingepland zijn in het water gevallen. Toch weer afspraken waar ik niet onderuit kan of geen vrije dag op een werkdag van mijn partner. Kortom druk druk druk. Ik moet toch wat strenger worden. Echt een groot kruis in mijn agenda zetten. Afgelopen week had ik mijn dag gepland op de verjaardag van mijn partner. Niet handig zou je zeggen, maar met mijn partner weet je nooit of hij gewoon werkt op die dag of niet. Dus had ik mijn andere vrije dag al vol staan met afspraken. De rest van de week moet ik werken. Op mijn volgende week geplande dag moet ik naar de fysio. Het is altijd lastig om met hem een afspraak te maken dus ik was al lang blij dat ik er eentje heb, dus ja, dagje gaat niet door en plan ik ook maar meteen andere afspraken in. Wanneer ik nu een dag heb weet ik niet. Ik weet al wel de activiteit. Ik was afgelopen zaterdag in Almere, om een soort van te winkelen. Ik hou niet van winkelen maar partner had nieuwe hardloopschoenen nodig en die kreeg hij van mij voor zijn verjaardag. Dus we moesten wel naar de stad. Maar nu ben ik nogal een zeikerd en moet dus meestal wel 1x naar de wc onderweg. In Almere doe ik dit meestal bij de bieb. Is een openbaar gebouw dus ze moeten je wel toegang geven. Zoals gezegd kom ik er niet vaak maar als ik er kom dan word ik altijd jaloers. Ik wil ook zo'n bieb in ons kleine dorpje. Ik ben altijd nieuwsgierig wat voor boeken ze allemaal hebben. Dus ik heb nu bedacht om de volgende keer op mijn dag naar de bieb in Almere te gaan. Thermosflesje thee mee, wat te eten en ik vermaak me wel. Mijn auto zet ik dan lekker in een wijk neer waar ik geen parkeergeld hoef te betalen, dus heb ik ook meteen mijn beweging gehad. Ik ben benieuwd en kijk er heel erg naar uit.Zodra ik geweest ben laat ik het weten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

mijn allereerste "me'dag

het ontstaan van de "me"dagjes